Mnoho rodičov momentálne rozmýšľa ako  pripraviť svoj domov na to, ak by ich deti začali školský rok znovu doma.

Všetci sme museli premýšľať o tom, ako priestor v našom dome môže napodobniť triedu,  bez obetovania priestoru. 

 

 

 

 V určitom okamihu nám bola zverená dôvera od pedagógov, že budú mať naše deti dobré výsledky aj napriek učeniu doma.  Kľúčom je dôvera medzi rodičom a dieťaťom. Čím viac budeme prísnejší k dieťaťom, tým menej prídu k nám, aby požiadali o pomoc, čo nie je cesta. Nemyslíte?

Vytvorme spolu s dieťaťom  priestor v domu, kde sú zoskupené knihy alebo umelecké potreby, hračky. Takéto spoločné organizovanie  pomáha dieťaťu zorientovať sa vo veciach a učí ho to zodpovednosti samostatne organizovať svoje vzdelávacie povinnosti. 

Chodenie do školy, nám každému povzbudzovalo sebadôveru, čo bolo pre nás skvelé, pretože to umožnilo rozkvet našej kreativity a mohli sme pracovať vlastným tempom. Aj keď nie každé dieťa sa môže týmto spôsobom učiť, prístup ku knihám a materiálom prostredníctvom otvorených regálov alebo mäkkých, prístupných košov môže povzbudiť deti, aby sa učili spôsobom, ktorý ich zaujíma, a zaujme ich.  

 

 

Malé kontajnery a oddelené zásobníky tiež pomáhajú pri vytváraní mobilných staníc. Jeden by mohol mať to, čomu hovoríme matematické manipulatívy, ako sú bloky vzorov a počítadlá. Sú to hračky, s ktorými sa môžu chvíľu sedieť a hrať, a táto mostová hra vedie k učeniu. Tieto kontajnery môžu byť tiež užitočným sprievodným nástrojom pre deti, ktoré sa venujú nejakej forme diaľkového vzdelávania.

 

 

Vytvorme informačný panel pre staršie deti, takže každý z nich by mal mať miesto, kde by mohli sledovať svoje domáce úlohy. Takto majú centralizované miesto na uloženie svojej práce, ale ľahko si ju môžu vziať niekam inam, aby pracovali samostatne, ako napríklad stôl alebo prenosnú tabulu. 

 

Medzi veľmi obľúbené patrí vyhradený priestor pre menšie deti, ktorý by bol priamo v strede všetkého: viedol by do kuchyne a obytných priestorov a poskytoval výhľad do záhrady. Vytvorí sa príjemný priestor, kde aj dospelí chcú tráviť čas s hraním a učením sa detí.

 

 

 

Toto je vynikajúci príklad toho priestoru, o ktorom hovoríme: deti majú prístup k knihám a hračkám na spodných policiach a prinášajú veci na hracie plochy a späť. Ak veríme, že hra je dielom detstva, potom hračky sú nástrojmi, ktoré túto hru podporujú.

  A my rodičia máme prístup k iným nástrojom, napr. chladničke :-)

 od Ivana Višňovcová, 13.8.2020

­

Používaním našich stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú dodávať kvalitnejšie služby.